Turistični bon, eden izmed ukrepov protikoronske zakonodaje, kotira na samem vrhu lestvice multiplikativnih učinkov. Podatki kažejo, da jih je bilo največ unovčenih v Istri, zato ni naključje, da so si primorsko-notranjski podjetniki izbrali obalna mesta za ogled dobrih praks.
V organizaciji SPOT Svetovanje PNR smo konec julija obiskali nekdaj zelo brkinsko obarvano Izolo in prisluhnili zgodbi o prvi evropski tovarni za predelavo in konzerviranje rib, ki datira v leto 1879. Od leta 2009 dalje je v lasti podjetja Pivka perutninarstvo d.d., ki nadgrajuje blagovno znamko Delamaris.
Nič manj ni bila zanimiva zgodba družinskega podjetja Radolovič.
Leta 1989 so od takratnega ribolovnega podjetja Riba kupili prvo ribiško barko in z njo v najboljših časih z mrežo kočo lovili vse do Dolgega otoka na Hrvaškem. Po osamosvojitvi Slovenije so bili prisiljeni ribolov omejiti na območje slovenskega morja, barko preurediti in dejavnost razširiti. Razpolagajo s tremi ladjami, ki jih v hladnejšem delu leta, nekje od oktobra do marca uporabljajo za ribolov, od aprila do septembra pa z njimi prevažajo potnike. Z eno izmed njih smo se vzdolž slovenske obale popeljali tudi mi in si ogledali školjčišče klapavic podjetja Prosub d.o.o., znanega po blagovni znamki Okus morja. Gojenje klapavic je zelo zapleten postopek. Poteka v več fazah in zahteva ogromno ročnega dela. Školjke pa so tudi zelo občutljivo živilo, zato ves čas vlagajo v gojitvene linije in infrastrukturo na kopnem, predvsem v izgradnjo bakterioloških prečiščevalnih sistemov ter tako zagotavljajo maksimalno varen produkt za potrošnika.
Pot po kopnem smo nadaljevali v Piranu. Obiskali smo kulturno središče in multimedijski muzej Mediadom Pyrhani ter s pomočjo najsodobnejše tehnologije v 3D tehniki spoznali zgodovino in kulturni razvoj mesta zraslega na soli.
Podatki FURS-a kažejo, da so domači turisti z boni v večji meri plačevali nastanitve v poletnih turističnih destinacijah med katerimi daleč prednjači Portorož, ki velja za najpomembnejši turistični, kopališki in zdraviliški kraj slovenske Istre. Po zaslugi benediktincev iz samostana sv. Lovrenca, ki so že v 13. stoletju zdravili s pomočjo morske vode in blata iz bližnjih solin, se ponaša s častitljivo tradicijo zdraviliškega kraja. Za uradni začetek portoroškega turizma pa velja leto 1885, ko so na pobudo piranskega zdravnika Giovannia Lugniania preuredili del kemične tovarne v poskusno zdravilišče, v katerem je s pomočjo oblog iz solnega blata in pitja slanice, uspešno zdravil revmatske in druge bolezni.
V Portorožu smo se seznanili s projektom IstraCard.si, asociacijo turističnih in gospodarskih subjektov združenih z namenom lažjega uresničevanja tržnih ciljev ter spoznali nekatere zanimive deležnike. S produkti se je predstavila kmetija Morgan iz Grintovca, znana po večkrat nagrajenih oljčnih oljih iz ekološke pridelave in podjetnik Davor Podbevšek, ki že nekaj časa uspešno piše inovatorsko zgodbo o Barba soli.
Alenka Penkp
SPOT Svetovanje PNR
Operacija je sofinancirana s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.